Pečené koleno

pečené koleno, recept, skvělý, něco k pivu, jak připravit, domácí,

CO BUDEME POTŘEBOVAT:

Vepřové koleno

Primátor 13°, polotmavé pivo

Med

Cibule, Česnek, Bobkový list, Pepř

JAK NA TO:

I muži mají svoje dny, že jo? Na pečené koleno existuje veliké množství receptů. Někdo ho vaří a až potom peče, někdo marinádu připravuje tímto, někdo tamtím způsobem. Já se vždy snažím všechno dělat jednoduše. Neznamená to odfláknutí přípravy, jenom si ji zbytečně nekomplikuji.

Koleno, které sis přinesl/a od řezníka jenom umyješ a vložíš do zapékací mísy. Kůži na pár místech nařežeš. Já nepreferuji nařezat celé koleno na mřížku, velice rád ho pak upečené rozkrajuji a pomalu rozebírám. Takže ho vždy nařežu jenom na pár místech. Obložím ho nakrájenou cibulí, česnekem, bobkovým listem, trochu pepře a celé proliju medem. Nechám přes noc v lednici. (pokračování níže)

„Úspěšně hubnout bez jojo efektu se dá jednoduše – stačí, když ze své stravy nebudeš nic vynechávat.“

Muž v kuchyni


Víc si o tom můžeš přečíst v následujícím článku:

pokračování:

Troubu si předehřej na 130°. Koleno před pečením ještě podlij polotmavým pivem. Doporučuji Primátor 13°. Na této teplotě pak pomalu, zakryté peč 4 hodiny a na posledních 10 minut pokličku sundej a zapeč na 180-200°. Nezapomeň ho prolít výpekem, jen aby chytlo barvu. Většinou stejně baru chytne už trochu dřív.

No a k tomu klasika. Čerstvý chléb, hořčice, čerstvý křen, okurky a já, milovník chilli, také naložené chilli papričky.

Dobrou chuť.

TIP: snaž se troubu u pečení co nejméně otevírat a jelikož je každá trouba trochu jiná, celý proces trochu sleduj 😉

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 porci:

564 kcal, tuky 44 g, bílkoviny 42 g, sacharidy 0 g, vláknina 0 g

DALŠÍ INSPIRACI NA TVŮJ CHEAT-DAY NAJDEŠ NÍŽE: