Kuřecí perkelt tak trochu jinak

kuřecí perkelt, maso, jednoduchý, lehký, rychlý, zdravý, zdravá, recept, večeře, po cvičení, pozdní večeře, cizrna, dýně, hokkaido, koriandr, chilli

CO BUDEME POTŘEBOVAT (4 porce):

Kuřecí nožičky – 8 ks

Cizrna – 250 g

Dýně Hokkaido – 1 ks

Cibule – 1 ks

Česnek – 2 stroužky

Voda – 500-750 ml (+ voda na namočení cizrny)

Sůl, Pepř, Koriandr, Chilli, Řepkový/Slunečnicový olej

JAK NA TO:

Pokud sleduješ moje příběhy na Instagramu, určitě si zachytil, že jsem jednou večeřel o půl desáté večer. 🙂 Ano, byl to tento recept, jednoduchý, zdravý, chutný, ale hlavně lehký na trávení a ještě i zasytí.

Cizrnu namočíš alespoň na 12 hod. do vody.

Kuřecí nožičky v hlubší pánvi prudce opečeš z každé strany, potom je vyndáš a odložíš bokem. Do výpeku přidáš nakrájenou cibuli a česnek, stáhneš teplotu a opečeš do zlatova. Mezitím si nakrájíš dýni, kterou přidáš k cibuli s česnekem. Podliješ půl litrem vody, vložíš kuřecí nožičky a celé podusíš přikryté a na mírné teplotě 20 min.

Nožičky opět vybereš, protože to celé rozmixuješ. Nakonec přidáš zceděnou cizrnu a spolu s nožičkami dovaříš, dokud ti cizrna nezměkne. Opět přikryté a opět na mírné teplotě. Cca 25 min.

Výsledek bude hustá směs s kousky cizrny a jemným kuřecím masem.

Na talíři ještě ozdobíš čerstvými lístky koriandru a chilli.

Dobrou chuť.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 porci:

468 kcal, tuky 20 g, bílkoviny 33 g, sacharidy 39 g, vláknina 14 g


TIP: pokud by se ti to zdálo až příliš husté, klidně si přidej ještě trochu vody 🙂

TIP 2: Můžeš cizrnu uvařit i zvlášť a přidat až na konci, ale dodrž dobu dušení celé směsi 45min., aby si měl kuřecí maso jemné

PS: jednoduchý recept plný bílkovin, jako stvořený na pozdní večeři, hlavně pokud si dáváš po práci fitko 😉 a jednoduše tady vyřešíš také snídani s obědem 😉

PS 2: zjistil jsem, že spousta mých známých z ČR klasický recept na „perkelt“ vůbec nezná. Je to recept, který pochází z maďarska, víc info se můžeš dočíst tady: Perkelt