Nehummus nebo pochoutka z cizrny

Vegan oběd večeře rychlý recept

CO BUDEME POTŘEBOVAT (4 porce):

Cizrna – 250 g

Cuketa – 1 kus

Mrkev – 2 ks

Cibule – 1 ks

Česnek – 2 stroužky

Okurka a Mrkev jako příloha

Sůl, Pepř, Řepkový nebo Slunečnicový olej

JAK NA TO:

Hledáš skvělý recept z cizrny? Tato jednoduchá a lehká večeře to vyřeší. Zároveň věřím, že to bude oblíbená pochoutka i pro vegany.

Začneš tím, že cizrnu necháš alespoň 12 hodin ve vodě. Osolíš jí a v té stejné vodě uvaříš až změkne. Ověříš ochutnáním.  😉 Uvařenou cizrnu sliješ, ale vodu nech na později, možná se bude hodit.

Vedle na pánvi si na oleji podusíš nakrájenou cibuli, česnek, mrkev a cuketu. Osolíš, opepříš, průběžně můžeš podlévat vodou (kterou sis odložil), pokud máš pocit, že by se to připalovalo.

Na závěr přidáš uvařenou cizrnu a všechno spolu rozmixuješ. Pokud máš pocit, že je změs příliš hustá, můžeš ještě přidat trochu zbytkové vody. Zajídáš čím chceš, ale u nás letí nakrájená okurka a mrkev, které slouží na nabírání místo lžíce.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 porci:

264 kcal, tuky 7 g, bílkoviny 14 g, sacharidy 37 g, vláknina 13 g


TIP: Bráním se názvu „pomazánka z cizrny“, ale ani „zelenina s cizrnou“ mi k tomu moc nesedí. Věřím, že název, který jsem vybral bude dostatečně výstižný a nebude zároveň připomínat tradiční arabskou pochoutku..

PS: doporučuji také přidat si chilli, ale z nějakého důvodu jej děti moc nemusí 😀

PS 2: a co něco dobrého i ke snídani nebo obědu