Fish & Chips

Fish & Chips

CO BUDEME POTŘEBOVAT (4 porce):

Treska, filet – 800 g

Brambory – 2ks/osoba

Hladká mouka – 125 g

Pivo, světlý ležák – 125 ml

Vajíčko – 1 ks

Cukr – 1 čl

Sůl, Pepř, Řepkový/Slunečnicový olej

Citron nebo Jablečný ocet

Na hranolky: majonéza s jogurtem a hořčicí ze salátu Majo Dižon

JAK NA TO:

Tradiční britský street food. Ještě předtím, než to přišlo do módy, sis mohl na ostrovech tuto pochoutku objednat prakticky na každém rohu. Dnes si jí objednáš už kdekoliv na světě. Jenomže podávat mastnou rybu v novinovém papíru a hranolky politém octem, zní i dnes divně. Důležitá je příprava. Nemusíš to mít nasáklé tukem a nemusíš si dávat ani ocet na hranolky. Jak, to ti ukážu na následujícím postupu.

Připravíš si těstíčko. Smícháš mouku, vajíčko, pivo, špetku soli, trochu pepře a čajovou lžičku cukru. Výše uvedený poměr by ti měl stačit na 4 pořádné porce ryby.

Filety tresky jenom opláchneš a osusíš. Podélně je rozděl na menší kousky. Budou se ti lépe obalovat a smažit. Oboustranně obalíš v těstíčku a osmažíš do zlatova. Ryba se upeče rychle, nemusíš se bát, že zůstane syrová.

Můžeš si připravit klasické nebo i tyto domácí hranolky.

Dobrou chuť.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 porci:

728 kcal, tuky 26 g, bílkoviny 46 g, sacharidy 76 g, vláknina 6 g


TIP: rybu si na talíři rád pokapu citronem, ale můžeš použít i jablečný ocet 🙂

PS: vyzkoušej i jiné recepty z ryb nebo recepty na tvůj cheat-day 😉

DŮLEŽITÉ: ukážu ti, jak můžeš jíst, co chceš a ještě u toho efektivně spalovat nadbytečné tuky. Bez toho, aby sis musel/a kupovat doplňky stravy, zázračné výrobky nebo moderní superpotraviny. Vytvoř si svůj osobní profil a přesvědč se sám/sama, že to jde například i s tímto receptem.  😉

Vše máš připravené v klientské zóně na Cestě za pekáčem.